رول ضد تعریق بهتر است یا اسپری؟

به گزارش مجله عطر یاس، هر فردی در رابطه با بهداشت فردی سلیقه خاصی داشته و استفاده از بعضی محصولات را ترجیح می دهد. در هر صورت از هر محصولی که بخواهید بهره ببرید باید یک سری ویژگی های مربوط به کیفیت را در نظر گرفته و محصول دلخواه خود را انتخاب کنید. در رابطه با انتخاب و استفاده از اسپری و رول ضد تعریق هم باید به همین صورت عمل کنید. در این مطلب به سوال رول ضد تعریق بهتر است یا اسپری پاسخ خواهیم داد.

رول ضد تعریق بهتر است یا اسپری؟

اسپری های ضد تعریق یک کار را انجام می دهند اینکه باعث شوند در طول روز با وجود اتفاق های مختلف بدن بوی خوبی داشته باشد. در صورتی که بوی بدن فرد از بوی عرق بیشتر باشد بهتر است محصولی را انتخاب کند که بوی بد بدن را از بین ببرد. بعلاوه در صورتی که فرد فعالیت بدنی زیادی داشته باشد باید اسپری ضد تعریقی را انتخاب کند که از تعریق بیش از حد جلوگیری کند. اما سوالی که در این زمینه وجود دارد این است که اسپری ضد تعریق بهتر است یا رول ضد تعریق؟

مزایا و معایب رول ضد تعریق

رول ضد تعریق حاوی ماده مایعی است که در بطری های فشرده ای با توپ چرخان وجود دارد. این ماده ضد تعریق برای جلوگیری از عرق کردن استفاده می گردد و اغلب آن را در زیر بغل به کار می إرند. در ادامه به آنالیز یکسری حقایق و مزایا در رابطه با رول های ضد تعری می پردازیم.

رول های ضد تعریق جمع و جور و غیر قابل رویت هستند

هنگامی که به فکر بهبود بهداشت فردی خود هستید و نمی خواهید از وسایل زیاد و حجیمی برای آن بهره ببرید. رول های ضد تعریق جمع و جور و غیر قابل رویت هستند؛ از همین رو به راحتی در کیف باشگاه یا کیف دستی جا می گردد.

موثر و دارای اثر طراوت بخش

رول های ضد تعریق بیشترین مقاوت را در برابر تعریق و بوی بد بدن دارند. این رول ها حتی در صورتی که روز خیلی فعالی داشته باشید هم در طول روز طراوت و بوی خوب بدن را حفظ می نمایند.

برای خشک شدن به زمان احتیاج دارند

از آنجایی که رول های ضد تعریق مایع هستند نسبت به اسپری ها به زمان بیشتری برای خشک شدن احتیاج دارند. در صورتی که اجازه ندهید خشک شوند ممکن است باعث ایجاد احساس ناخوشایند در زیر بغل شوند.

باعث ایجاد حساسیت های پوستی می شوند

بسته به نوع پوستی که دارید بعضی محصولات رولی می توانند باعث حساسیت یا واکنش پوست نسبت به بعضی مواد خاص شوند. بنابراین در پی رول های ضد تعریقی باشید که مواد محافظی داشته باشند که از پوست شما در برابر آسیب و حساسیت محافظت نمایند.

اسپری های ضد تعریق

هنگامی که صحبت از اسپری ها و رول های ضد تعریق می گردد، توجه به این نکته لازم است که استفاده از اسپری ها ساده تر بوده و کمی خشک تر از رول های ضد تعریق احساس می شوند. بسیاری از شرکت های سازنده ادعا می نمایند که اسپری های ضد تعریق محافظتی 48 ساعته را فراهم نموده و در عرض چند ثانیه خشک می شوند اما در عین حال برترین گزینه برای محیط زیست به شمار نمی روند. با وجود اینکه شرکت های سازنده فرمولاسیون خود را بهبود داده اند اما بعضی از تحقیقات نشان داده اند که برای سلامتی انسان ها و گیاهان مضر هستند.

مزایا و معایب اسپری های ضد تعریق

اسپری های ضد تعریق در رایحه های مختلفی مانند وانیل، اسطوخودوس و نسیم اقیانوسی وجود دارند. بسیاری از اسپری های ضد تعریق با رول استفاده می شونداما گاهی اوقات به تنهایی و بدون رول برای جلوگیری از ایجاد بوی بد بدن به کار می روند. در ادامه به آنالیز مزایا و معایب اسپری های ضد تعریق می پردازیم.

استفاده از این اسپری ها ساده است

این اسپری ها را می توان در تمام نقاط بدن استفاده کرد. علاوه بر این به سادگی می توان از این اسپری ها دوباره استفاده نموده و آن ها را داخل لباس اسپری کرد.

ردی به جا نمی گذارند و سریع خشک می شوند

اسپری های بدن رطوبت ملایمی داشته و مانند رول های ضد تعریق نیستند. این بدان معنا است که پس از استفاده از آن ها برای خشک شدن به زمان زیادی احتیاج ندارند.

این اسپری ها سریع و موثر هستند

در صورتی که صبح ها سرتان شلوغ است و زمان زیادی برای آماده شدن ندارید، اسپری های ضد تعریق باعث ایجاد بوی بسیار خوبی در کمتر از 30 ثانیه می شوند. اسپری های بدن بوی بد را می پوشانند.

استفاده از آن ها ساده بوده و میزان کم آن ها کافی است

تنها کاری که باید به این منظور انجام دهید این است که آن را روی محل های مورد نظر اسپری نموده و بوی بسیار خوبی را تجربه کنید. علاوه بر این میزان کم اسپری برای ایجاد بوی خوب در مدت زمان طولانی کافی است.

بوی آن می تواند طاقت فرسا باشد

بعضی عطرها می توانند به شدت آزاردهنده و طاقت فرسا باشند. بنابراین هنگام استفاده از آن ها در فضای عمومی باید با احتیاط عمل کنید. بعلاوه استفاده از اسپری های ضد تعریق در فضاهای کوچک هم بسیار آزاردهنده است.

ممکن است برای پوست های حساس آزاردهنده باشند

در صورتی که افراد پوست حساسی داشته باشند مواد شیمیایی موجود در اسپری های ضد تعریق می توانند باعث واکنش های حساسیت زا در پوست شوند. حتما برچسب محصول را خوانده و محصولی که باعث آزار پوست نگردد را انتخاب کنید.

برای طبیعت و محیط زیست مضر هستند

مواد آیروسل موجود در اسپری ها برای محیط زیست و طبیعت ضرر دارند و می توانند باعث آلودگی هوا شوند.

رول ضد تعریق بهتر است یا اسپری؟

رول های ضد تعریق از تعریق و ایجاد بوی بد بدن جلوگیری می نمایند اما اسپری های ضد تعریق به پوشش بوی بد بدن یاری می نمایند. اسپری ها و رول های ضد تعریق می توانند با هم به خشک و خوش بو نگه داشتن بدن در طول روز یاری نمایند. انتخاب گزینه مناسب به ترجیح شخصی فرد و نوع پوست بستگی دارد.

10 اسپری و رول ضد تعریق پر فروش در خبرنگاران

در ادامه به آنالیز 10 اسپری و رول ضد تعریق پر فروش در فروشگاه آنلاین خبرنگاران می پردازیم.

1.رول ضد تعریق زنانه شون مدل Pink Princess حجم 50 میلی لیتر

استفاده از رول های ضد تعریق در کنار دوش گرفتن روزانه می تواند به جلوگیری از بوی بد عرق یاری کند. برند شون عصاره های طبیعی گیاهان و میوه ها را به صورت بسیار مناسبی در محصولات خود به کار می گیرد. محصول رول Pink Princess در حجم 50 میلی لیتر برای بانوان از این برند فراوری شده است. این رول دارای رایحه ای از میوه ها و چوب گیاهان خوشبو است که لک و سفیدی روی لباس به جا نمی گذارد و بعلاوه به علت اینکه پارابن و الکل ندارد ضد حساسیت است.

2. اسپری ضد تعریق سورملینا مدل pks حجم 120 میلی لیتر بسته 2 عددی

سورملینا اولین و تنها اسپری ایرانی است که بر پایه آب و مواد معدنی با ماندگاری بالا گواهی ثبت اختراع دارد. این محصول بوی نامطبوع عرق را به صورت کامل حذف نموده، از مواد شیمیایی مضر استفاده نمی نماید، روی بدن و لباس لک ایجاد نمی نماید و بعلاوه باعث ایجاد حساسیت پوستی نمی گردد. این اسپری به علت اینکه همه حجم آن بر پایه آب است بسیار ارزان است. علاوه بر این به علت نداشتن گاز منجر به ایجاد سرفه و حساسیت نمی گردد.

3. رول ضد تعریق مردانه شون مدل Fresh Bamboo حجم 50 میلی لیتر

رول ضد تعریق مردانه شون مدل Fresh Bamboo رایحه ای ترکیبی از گل، مرکبات و چوب دارد. این رول لک و سفیدی روی لباس ایجاد نمی نماید و به علت نداشتن پارابن و الکل خاصیت ضد حساسیت دارد.

4. اسپری ضد تعریق مردانه کاسپین مدل power fresh حجم 150 میلی لیتر

این اسپری ضد تعریق 150 میلی لیتری است. بعلاوه مناسب آقایان بوده، ماندگاری 48 ساعته دارد و فاقد الکل است.

5. رول ضد تعریق اسکلاره مدل 03 حجم 120 میلی لیتر به همراه رول ضد تعریق اسکلاره مدل 06

رول ضد تعریق اسکلاره 120 میلی لیتری مناسب آقایان و بانوان بوده و تعریق آن ها را کنترل می نماید. این رول فاقد الکل بوده و به علت سازگاری با پوست بدن مانع از ایجاد حساسیت یا خارش می گردد. این رول سریع خشک شده و به همین علت مانع از ایجاد لک روی لباستان می گردد.

6. اسپری ضد تعریق مردانه نیوآ مدل cool kick حجم 150 میلی لیتر

اسپری ضد تعریق مردانه نیوآ مدل cool kick ساخت کشور آلمان بوده و حجم این اسپری 150 میلی لیتر است.

7. رول ضد تعریق مردانه نایس پاپت مدل Dior حجم 60 میلی لیتر

رول ضد تعریق مردانه نایس پاپت مدل Dior ماندگاری 24 ساعته داشته و حجم آن 60 میلی لیتر است.

8. اسپری ضد تعریق زنانه پرستیژ مدل 212 Sky حجم 150 میلی لیتر

اسپری ضد تعریق زنانه پرستیژ رایحه ای خوشبو با ساختار غالب شیرین، تند، خوراکی و طبیعت داشته و ماندگاری مناسبی دارد. حجم این اسپری 150 میلی لیتر است.

9. رول ضد تعریق زنانه مای مدل ویولت حجم 50 میلی لیتر

این رول ضد تعریق با از بین بردن باکتری های سطح پوست، بوی بد عرق را از بین می برد. بعلاوه ضد حساسیت بوده، ماندگاری 24 ساعته دارد و حجم آن 50 میلی لیتر است.

10. اسپری ضد تعریق مردانه هیدرودرم مدل COOL حجم 150 میلی لیتر

این اسپری مردانه طبع خنکی داشته، حجم آن 150 میلی لیتر است و ماندگاری 48 ساعته دارد.

در سرانجام

در این مطلب به آنالیز مزایا و معایب رول و اسپری ضد تعریق پرداخته و به این سوال که بین رول ضد تعریق یا اسپری کدام را انتخاب کنیم پاسخ دادیم. در واقع در جواب اینکه مام بهتر است یا اسپری باید شرح داد که به ترجیح فردی در رابطه با بهداشت شخصی و نوع استفاده فرد از محصول ضد تعریق بستگی دارد. بعلاوه در انتخاب نوع محصول باید به مزایا و معایب هرکدام دقت کرد.

منابع: DAWN، AKT London

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 29 آذر 1402 بروزرسانی: 29 آذر 1402 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 2190

به "رول ضد تعریق بهتر است یا اسپری؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رول ضد تعریق بهتر است یا اسپری؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید